Minä olen Päivi ja tämä on ensimmäinen blogini.

Blogin perustaminen syntyi oikeastaan siitä, kun sain päähäni tässä eräänä päivänä opetella neulomaan! Oon neulonut viimeksi ala-asteella villasukat. Me saatiin onneksi tehdä niitä kotona, joten äiti ne lopulta mulle teki. Mä vihasin käsitöitä ja sainkin huonoja numeroita niistä. Kuitenkin esim ristipistoihin ihastuin yläasteaikana, mutta kun kotiin alko kertyä valmiita ja puolivalmiita ristipistotöitä vailla päämäärää ja tarkotus, sekin sitten jäi.

Mun äiti oli samanlainen nuorena. Mutta sitten sille iski kai joku viidenkympin villitys ja se alko virkata. Ja nyt se virkkaa mitä vaan maan ja taivaan väliltä ja vielä hemmetin hyvin. Ehkä se inspiroi. Mä tykkään näpertää ja olla luova, ja sitäpaitsi mä rakastan pipoja ja lapasia ja kaulaliinoja, miksi niistä maksaisi muille kun voi itse tehdä sellaisia kuin haluaa.

Jotenka niin mä päätin alkaa tehdä käsitöitä. Ja koska haluan myös kertoa jälkipolville tuotoksistani, siihen tarpeeseen syntyi idea alkaa pitää blogia. Ja ehkä tästä saa potkua joku toinen aloittelija? Selailin tuossa aikani kuluks blogeja saadakseni uusia ideoita (vaikka vanhojakin on pää täynnä enkä mä ole vielä saanut edes ostettua puikkoja tai lankoja :D) ja huomasin neulomisblogeja löytyvän täältä aikalailla. Ehkä munkin oma mahtuu siis joukkoon.

Jatkossa kertonen blogissani muustakin kuin villasukistani. Kaikesta siitä mitä saan aikaan pikkuyksiössäni Vallilassa ja mahdollisesti sen ulkopuolellakin :)