Mä harrastan ratsastusta. Mä ratsastan kesät talvet ulkokentällä. Mulla on superhyvä ratsastustakki, jossa on yksi ainoa vika. Siinä on liian lyhyet hihat. Myös kaikissa mun ratsastuspaidoissani on lyhyet hihat. Niinpä mulla aina vilkkaa ranteet paljaana, kylmettymiskuoleman omina. Viime viikon maanantaina olin taas lähdössä tallille ja mietin mitä mun pitäis keksiä lämmittämään ranteitani. Jolloin mulla välähti.

Ranteen lämmittimet. Mulla jäi sukkalankaa jonkun verran yli, joten aloin sitten virkata ihan normijoustoneuletta. Itseasiassa alotin homman jo tiistaina, mutta se meni jotenkin samantien puihin kun sekoilin, joten purin koko paskan ja jätin ajatuksen hautumaan. Sunnuntaina aikani kuluksi kutaisin sitten toisen ranteenlämmittimen valmiiksi. Se on just sen verran pitkä, että yltää hihan päälle, mutta ei liian pitkä ettei tuu villapaitaefektiä, ratsastaessa kun tulee yleensä aika pirun kuuma.

Peukalolenkki on virkattu aloituslankanpäästä, ensin 20 ketjusilmukkaa, sitten lenkki kiinni ja toinen kerros virkkausta ja päättely. Toista ranteenlämmitintä en saanu tähän hätään tehtyä kun lanka loppui kesken. Nyt mietinkin kuumeisesti että ostanko tosiaan uuden kerän ja mietin mitä sillä lopulla sitten taas teen, vai teenkö toisen lämmittimen eriparia. Tätä täytyy pohtia. Tässä se eka nyt jokatapauksessa on: 

Kävin lauantaina äitin kanssa lankaostoksilla. Äiti neuvoi mulle hyvän ja edullisen lankakaupan missä kävin sitten vinguttelemassa korttia :) Matkaan tarttui 29 euron arvosta lankoja, ihan varma en vielä oo mitä näistä syntyy, mutta aika näyttää ;)

Koska vihreä kuviolanka loppui kesken ja toinen ranteenlämmitin jäi siis tekemättä, sunnuntai-illan ratoksi aloin kutasta vielä lapasia. Etsin ohjeen samasta tutusta paikasta kuin villasukkienkin ohjeen aikanaan, eli http://www.kaspaikka.fi/neulonta-A&O/asusteita_vaatteita/lapaset-kasineet/lapaset-kiilattomat.html ja aloin kutoa. En jaksanu alkaa pohtia peukalo-ongelmaa vielä koska kello oli miljoona, joten jätin homman hautumaan ens kertaa varten :)